Skierowanie na badania profilaktyczne
Lekarz Medycyny Pracy wykonuje badanie na podstawie oryginału skierowania wydanego przez Pracodawcę na specjalnym druku, który przechowywany jest w dokumentacji medycznej pacjenta. Zawiera on informacje o czynnikach szkodliwych, o narażeniach występujących na konkretnym stanowisku pracy.
Pracownik zgłaszając się na badania, powinien mieć ze sobą skierowanie ważne 3 miesiące od daty wystawienia.
Skierowanie na badanie Medycyny Pracy jako dokument urzędowy musi zawierać aktualne informacje.
Pracodawca ponosi odpowiedzialność za treść tegoż dokumentu. Skierowanie może stanowić ważny dokument w postępowaniu prawnym, np. w przypadku gdy Pracownik zapadł na chorobę zawodową.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz.U. 1996 nr 69 poz. 332).
USTAWA z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (test jednolity Dz. U. z 2014 r. Nr 112, poz. 654)
Lekarze Medycyny Pracy są prawnie zobowiązani, aby w dokumentacji medycznej umieszczać dane identyfikacyjne miejsca pracy osoby badanej oraz dane kierującego na badanie Zakładu Pracy.